Jaka jest idealna długość posta na blogu dla SEO?
Czy liczba słów lub całkowita długość Twojego posta na blogu ma znaczenie dla SEO i jak powinno to wpłynąć na Twoje pisanie? Kwestia, czy istnieje idealna długość posta na blogu dla SEO, była przedmiotem debaty odkąd wyszukiwarki były w sieci. Jeśli mogę pożyczyć frazę od samego Google, odpowiedź na to pytanie brzmi „to zależy”. Dwie główne zmienne, które należy wziąć pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o długości postów, to:
- Temat.
- Zamiar poszukiwacza.
Idealna długość posta na blogu o tym, jak zrobić idealne selfie, będzie się różnić od idealnej długości posta o wynalezieniu aparatu cyfrowego. Czemu? Na początek jeden temat wymaga więcej informacji niż drugi, aby udzielić pełnej odpowiedzi. Mów, co chcesz, o zawiłościach robienia selfie. Mówiąc o wynalezieniu technologii, która umożliwia robienie selfie, jest po prostu więcej do omówienia. Po drugie, zamiar wyszukiwania jest głównym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę przy długości posta na blogu. Czy chcą przeczytać krótki czy długi artykuł?
Prawdopodobnie osoba, która chce poznać historię fotografii cyfrowej, chce skonsumować bardziej treściwy artykuł niż osoba szukająca wskazówek dotyczących selfie. Pomimo tego, że globalny zasięg uwagi zawęża się , długie treści nadal sprawdzają się wyjątkowo dobrze w wynikach wyszukiwania. Jednak krótkie treści są więcej niż zdolne do umieszczania się w rankingu obok dłuższych treści w wynikach wyszukiwania. Jeden niekoniecznie jest lepszy od drugiego. Istnieją dosłownie setki czynników, które wpływają na ranking wyników wyszukiwania. Czy długość artykułu jest jednym z nich? Jeśli tak, jaka jest idealna liczba słów? Spójrzmy, co mówią statystyki.
Statystyki nie kłamią
Statystyki stanowią całkiem dobry punkt wyjścia, ale wszyscy wiemy, że czasami można nimi manipulować. Więc od samego początku wyjaśnijmy: niezależnie od długości, zawsze będzie dobra treść i zawsze będzie zła treść. Badania sprawdzające setki lub tysiące stron treści, takie jak ta wspomniana powyżej, prawdopodobnie nie sprawdzają, która treść jest naprawdę dobra, która jest naprawdę zła, która jest przeciętna i tak dalej.
Analizuje długość artykułu i to, jak może to wpłynąć na to, jak dobra lub zła treść jest oparta na prostej praktyczności. Prawdą jest, że krótsze treści są łatwiejsze i szybsze do czytania dla ludzi; Nie zamierzam tego kwestionować. Ale czy ta jednowyrazowa odpowiedź spełnia pytanie/zapytanie, którego szuka użytkownik? Jasne, na niektóre pytania można odpowiedzieć jednym słowem, ale zwykle nie jest to wysokiej jakości treść. To odpowiedź jednowyrazowa, bez wyjaśnienia i źródła, a Google (zazwyczaj) wie, że to nie wystarczy, aby odróżnić treść jako wysokiej jakości, edukacyjną i zaradną.
Oczywiście istnieją odpowiedzi jednowyrazowe, które zostałyby uznane za przydatne i mogłyby ocenić polecany fragment w Google , zwany także Pozycją Zero. Ponadto dobra treść ma wiele postaci ; jest przekonujący i często łatwiejszy do strawienia ze względu na pozyskiwanie, multimedia i rozsądną strukturę/formatowanie. Google chce uzyskać informacje, dowody i fakty od organów władzy na dowolny temat. Okazuje się, że dłuższa treść zazwyczaj zawiera te elementy.
To duży powód, dla którego długie treści są lepsze w wynikach wyszukiwania organicznego niż krótkie treści. Według badania HubSpot z 2021 r . idealna długość posta na blogu dla SEO powinna wynosić 2100-2400 słów. To znacznie więcej niż 200- lub 500-wyrazowe posty na blogu, które większość autorów i webmasterów uważa za idealne.
W zależności od zapytania, wyniki wyszukiwania na stronie 1 mogą nie być zalewane treścią w stylu bloga, ale treść, która zostanie uznana za zaradną przez użytkowników — i Google — z pewnością może zawierać dobrze skonstruowane, przemyślane treści blogowe, które spełniają wymagania wyszukiwana fraza. I to powinno być twoim celem, gdy zaczniesz planować pomysły na treść i strukturę artykułów na blogu swojej witryny i inne treści pisane na stronie.
Co Google mówi o długości posta na blogu?
Google stoi na stanowisku, że liczba słów nie jest czynnikiem rankingowym. Istnieje cały odcinek SEO Mythbusting poświęcony tematowi treści na stronie. Martin Splitt z Google potwierdza, że liczba słów na stronie nie jest brana pod uwagę przy ustalaniu rankingu wyników wyszukiwania. Ma na myśli to, że Google nie sumuje liczby słów na stronie i nie używa tej liczby jako wskaźnika jakości.
Strona zawierająca 1000 słów nie jest automatycznie postrzegana jako wyższej jakości niż strona zawierająca 500 słów, ponieważ na przykład zawiera dwa razy więcej treści. Ta wiadomość jest spójna, gdy pracownicy Google są pytani o liczbę słów, co jest dość często pojawiającym się tematem.
Oto John Mueller z Google, pytany o to na Twitterze. On stwierdza :
„Liczba słów nie jest wskaźnikiem jakości. Niektóre strony zawierają wiele słów, które nic nie mówią. Niektóre strony zawierają bardzo mało słów, które są bardzo ważne i istotne dla zapytań. Ty znasz swoje treści najlepiej (miejmy nadzieję) i możesz zdecydować, czy wymagają one szczegółów”.
Ważne jest, abyś nie czytał tego oświadczenia i uważał, że możesz opublikować minimalną ilość treści, ponieważ Google nie dba o to, ile słów znajduje się na stronie. Sam numer nic nie znaczy dla Google. Jednak algorytm Google ma na celu zaspokojenie intencji użytkownika, a intencja wyszukiwania może wymagać dłuższego artykułu niż krótszego. To, co powinieneś odjąć od stanowiska Google na temat długości postów na blogu, to skupienie się na zadowoleniu użytkowników. Jeśli krótki post spełnia zapytanie, nie ma potrzeby przedłużania go w nadziei, że spodoba się Google.
Jakość nad ilością: nie skupiaj się na długości artykułu
Zbyt wiele osób kładzie zbyt duży nacisk na średnią długość słów w artykułach i na błędnie rozumianą wagę posiadania więcej niż określonej liczby słów na każdej stronie, aby uzyskać dobrą pozycję w rankingu. Jasne, ważne jest, aby ten kawałek miał pewną treść (i długość), ale nie warto publikować zbędnych 2500 słów recenzji filmu mówiącego o złych włosach i wulgarnym języku głównego bohatera na cztery różne sposoby w całej treści.
Z pewnością film zawierał inne elementy i sceny, które sprawiają, że film jest dobry lub zły. Rozmowa o nich. Rozwiń prawdziwe sytuacje z reakcjami i szczegółowymi wyjaśnieniami. Tego właśnie szukają ludzie szukający informacji o filmie. „Czy film był dobry?”; „Dlaczego było dobrze czy źle?”; i „Czy powinienem to obejrzeć?” są prawdziwe pytania. Najlepsze recenzje filmów odpowiadają na wszystkie te trzy pytania i nie utrudniają rozszyfrowania.
Daj użytkownikom to, czego chcą, niezależnie od tego, ile słów potrzeba do ich wypowiedzenia. Jeśli wydaje Ci się, że piszesz nieciekawą kopię, aby zwiększyć liczbę słów, wiedz, że Twoi czytelnicy również to poczują. Co więcej, Google jest w stanie rozpoznać treści, które wnoszą niewielką lub żadną wartość dodaną do sieci. Oznacza to, że dłuższe posty mogą w rzeczywistości zatrzymać Twoją witrynę w wyszukiwaniu, jeśli nie zawierają niczego przydatnego.
Wybierz grupę docelową: osoby, minimotywy i słowa kluczowe
Jak każda dobra treść internetowa, musisz mieć cel — cel. Musisz zbadać swoją grupę docelową . Kto będzie wyszukiwał i konsumował Twoje treści? Musisz również wziąć pod uwagę poziom intencji tej osoby; czy szukają podstawowych informacji o odkryciu, czy też próbują kupić coś w tej chwili za pomocą jak najmniejszej liczby kliknięć? Twoje treści będą odzwierciedlać tę osobę i jej różne etapy intencji użytkownika.
W idealnym przypadku dobra treść jest mapowana jeszcze przed jej utworzeniem. Powinna łączyć cele Twojej witryny/firmy i treści, które publikujesz, z celami użytkowników, którzy jej szukają. Jeśli przeprowadziłeś badania swoich odbiorców i nadal nie masz pewności, jak długie powinny być Twoje posty, możesz uzyskać lepszy pomysł, patrząc na treści, które już konsumują.
Wyszukaj słowa kluczowe, na które chcesz kierować reklamy i sprawdź treść, która pojawia się na pierwszej stronie. Długość tych postów na blogu jest dobrym źródłem wglądu w to, czego potrzeba, aby odpowiedzieć na te pytania. Treść powinna odpowiadać zapytaniu użytkownika. Treść powinna więc zadowolić użytkownika. A co najważniejsze, w witrynie mogą znajdować się podobne treści, które spełniają różne etapy intencji użytkownika w odniesieniu do jednego konkretnego tematu. To nie przypadek.
Nie skupiaj się tylko na pisemnej kopii strony
Wysokiej jakości treść to coś więcej niż tylko pisane słowa. Najlepsza treść łączy dokładne badania i godne uwagi pisanie z zainteresowaniem użytkownika (jego zapytaniem). Nawet świetnemu filmowi powinien towarzyszyć dobrze napisany tekst, który wyjaśnia film, jego koncepcję i cele oraz wszelkie inne zasoby, które mogą ulepszyć treść, aby lepiej pomóc użytkownikowi.
To jest nasz nadrzędny cel jako strategów treści: oferowanie najlepszych informacji w najbardziej odpowiednim formacie na właściwej platformie. W przypadku niektórych tematów post na blogu może nawet nie być najlepszym sposobem przekazania informacji osobom wyszukującym. Na przykład szczegółowy samouczek może być bardziej odpowiedni do demonstracji wideo.
Treści, takie jak wywiad z ekspertem branżowym, mogą być bardziej preferowane do wykorzystania w formacie audio niż w postaci zwykłego tekstu. Czasami słowo pisane jest najlepszym sposobem przekazywania informacji. Ale inne tematy są bardziej dopasowane do wizualnych, wymagają zdjęć lub wideo. Czasami najlepszym typem multimediów będą pliki audio.
Kiedy używasz treści wizualnych lub dźwiękowych, pamiętaj o dołączeniu do nich treści pisemnych, które mogą łączyć kropki i nadać sens wszystkim na stronie, a także pomóc użytkownikom znaleźć Twoje treści. To nie tylko dobra praktyka dla czytelników, ale także dla Google. Liczba słów jest nieistotna, przynajmniej część pisemnych treści jest wymagana, aby zapewnić kontekst zdjęciom, filmom i programom audio.
Streszczenie
Twoje treści mogą przybierać różne formy i mogą być odkrywane i konsumowane na wiele sposobów. Nie powinno być Twoim celem napisanie 2500 słów w poście na blogu, ponieważ wydaje się, że jest to „idealna długość”, aby uzyskać dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania organicznego. Jeśli martwisz się osiągnięciem idealnej długości posta na blogu dla SEO, to zupełnie nie masz o co chodzi. Twoim celem powinno być dostarczenie najlepszej, najbardziej użytecznej (i zoptymalizowanej) wersji treści dla docelowych odbiorców, która odpowiada ich intencjom. Twoi odbiorcy to docenią – a analityka Twojej witryny to odzwierciedli.